Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2009-09-08

Det kliar...

Det har börjat klia i fingrarna igen, en lust att börja skriva.

Därför gör jag det igen; efter 6 månaders bortavaro har jag bestämt mig för att fortsätta blogga om böcker och annat svammel.

Vad som hänt under dessa sex månader?

Ja, inte så speciellt mycket faktiskt. Har läst ungefär en bok i månaden (lite för lite) och har annars mest tagit det lugnt på de flesta fronter (förutom jobb-fronten). Ett ganska ointressant bloggar-liv med andra ord.

Intresset att fortsätta läsa annat än skönlitteratur har dock hållt i sig, och det intresset har eskalerat. Är fortfarande intresserad av historia, men även av biografier, filosofi och ren litteraturhistoria. Utifrån detta har det blivit bl.a Benjamin Franklins biografi, mer Dalai Lama och Gilgamesh-eposet.

Har dock känt att jag missat mycket vad som hänt inom litteraturområdet, vilket jag uppriktigt har saknat. Under den tid jag aktivt bloggade fanns alltid intresset att hålla sig ajour, men när jag slutade skriva så slutade jag att följa med i debatten och också att läsa recensioner. Detta hoppas jag det ska bli ändring på nu igen. Hoppas, hoppas, hoppas.....

/Peter

Läs även andra bloggares åsikter om
, ,

web page hit counter