Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2009-01-26

Ny dag, ny bok

Igår avslutades den lysande romanen "En kedja av röster" av André Brink. Boken är en storslagen roman om slaveriets sydafrika. Fantastisk berättad och redan saknad på sängbordet. Men allt har sitt slut, så även böcker.

Nu har jag varit på biblioteket och lånat en bok som "alla" säger att man bör läsa. Så nu föll även jag till föga och fick med mig Mitch Alboms "Tisdagar med Morrie" hem. Har bara hört positiva reaktioner kring denna självbiografiska roman och har väldigt högt ställda förväntningar. Hoppas nu verkligen att dessa förväntningar infrias.

/Peter

Läs även andra bloggares åsikter om
, , ,

5 Comments:

At fredag, 30 januari, 2009, Blogger Tina said...

Hm, när du läst klart "Tisdagar..." så ska jag dela med mig av min syn på boken som verkar skilja sig från de som berättat om den för dig tidigare... ;-)

 
At söndag, 01 februari, 2009, Blogger Peter Ljungkvist said...

Låter intressant. Jag har läst klart den och vill väldigt gärna höra vad du tyckte och tänkte om boken.

 
At måndag, 02 februari, 2009, Blogger Tina said...

Haha! Jag nära nog hatade den. Tycker att den är alldeles för överskattad. O ja, en fin beskrivning är det men så himla fantastisk som många tycker att den är håller jag inte med om.
Den bekräftade för mig att jag ska undvika böcker som blivit "upphaussade" eftersom jag oftast blir besviken. Gladast är jag om jag hinner "hitta" en bok innan alla andra läser och tycker till! ;-)
Vad tyckte du?

 
At onsdag, 04 februari, 2009, Blogger Peter Ljungkvist said...

Hmm, jag kan hålla med.I alla fall delvis. Den tydliga kopplingen till Budhismen tycker jag var bra, det behövs även inom populärlitteraturen och inte bara i filosofiböcker. Däremot tycker jag som du att den var ganska tunnt skriven och vill man läsa om medkänsla och medvetande bör man kunna hitta bättre.

 
At torsdag, 05 februari, 2009, Blogger Tina said...

Just det! "Lite tunt" var verkligen en riktigt passande beskrivning!

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter