Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2008-11-04

Ny radiofavorit

Har aldrig, tidigare, varit någon radiofantast på eftermiddagar och kvällar. Speciellt inte P1 som tidigare bara varit på under nyhetssändningar och fördjupningar av dagens nyhetsflöde (Studio Ett).

Tänkte dock i eftermiddags höra om det fanns några nya analyser kring presidentvalet i USA, slog på radion och hamnade mitt i programmet Biblioteket. I denna sändning diskuterades en bok av tre personer, en bok som jag inom trettio sekunder kunde fastställa som Harper Lee:s fantastiska "Dödssynden". Sedan var jag fast. Så otroligt spännande att höra tre intelligenta bokmänniskor diskutera en favoritbok, där jag hela tiden nickade medhållande och igenkännande var en väldigt trevlig upplevelse och gav nya dimensioner och tankar kring boken.

Så även om alla ni andra bokvänner nu sakta skakar på huvudet och tänker; ja, ja, kom han på det NU, så vill jag ändå flagga för detta fantastiska program som sänds på måndagar kl. 14:03 med repris på tisdagar 18:15 (och som dessutom kan avnjutas via webben i efterhand).

/Peter

Läs även andra bloggares åsikter om
, , ,

web page hit counter