Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2008-11-18

Ryck en bok

Har gjort det tidigare, men sådana här "pyssel" är alltid roliga. Dessutom har det varit så tyst på bloggen senaste tiden, så något måste göras för att återuppta bloggandet.

Det gäller alltså att:

1. Ryck närmaste bok i din omgivning.
2. Slå upp sidan 56.
3. Leta upp den sjunde meningen på den sidan.
4. Posta meningen i din blogg tillsammans med dessa instruktioner.
5. Lägg gärna till bokens titel och författare.

Detta gav följande mening:

"Röd av upphetsning uppmanar han oss att sluta blocka hela dagar långt i förväg för distansarbete, eftersom vi omöjligt kan hitta en gemensam tid för mötet"

Denna mening är från boken "Andra sidan väggen" av Helena von Hofsten, som för övrigt har en egen trevlig
blogg.

/Peter

Läs även andra bloggares åsikter om
, ,

2 Comments:

At torsdag, 01 januari, 2009, Anonymous Anonym said...

Kul idé! Jag följde dina instruktioner, här kommer resultatet:
"Min musik fångade allt som rörde mitt liv."
Boken är "Sonat till Miriam" av Linda Olsson. Fick den av en väninna (eftersom bokhyllorna är överfulla har vi börjat ge bort färdiglästa böcker, åtminstone en del) - nu ska jag ta itu med den! Ja, dvs när jag läst ut Virginia Woolfs "Dödgrävarens dotter" som snart måste lämnas tillbaka till bibblan...

 
At torsdag, 01 januari, 2009, Anonymous Anonym said...

HJÄRNSLÄPP!!!
Det ska givetvis vara Joyce Carol Oates' nyligen utgivna "Dödgrävarens dotter"!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter