Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2007-08-09

Nu är det gjort

Som en av de sista i Sverige (förmodligen) har jag nu lyssnat på min första ljudbok. Det tog lång tid men nu är denna enorma tröskel överstigen, och det gick alldeles utmärkt.

Stephen Kings debutbok, "Carrie" är det jag har lyssnat på. Denna hemska, men otroliga bok om Carrie White, skolans driftkucku som visar sig ha Telekinesiska krafter och hämnas på skolan och samhället på det mest bloddrypande sätt.

Det har mestadels blivit lyssnat under lunchpromenader på jobbet. Känner att det är otroligt svårt att koncentrera sig på att lyssna när jag gör andra saker, så lunchpromenaderna har varit ett bra sätt att ta till sig det jag hör. Måste säga att jag är positivt överraskad över detta medium för bokslukande. Fantasin och "bildspelet i huvudet" framträder tydligare när jag lyssnat, och jag har en känsla av att komma ihåg boken bättre än om jag skulle läst den.

Har redan laddat min iriver med en ny ljudbok av The King, denna gång blir det "Eldfödd", hans tredje bok. Förhoppningsvis ska den lyssnas ut lite snabbare än "Carrie".

/Belgarion


Ps. Jag har nu placerat min blogg i Gävle Ds.

Andra bloggar om:
, ,

web page hit counter