Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2007-03-03

Årets bokrea

Lördag, med solsken, takdropp och en lätt vårkänsla med alla fåglar som sjunger.

Bokrean i tisdags var också en, om än liten, påminnelse om våren. I alla fall för mig. Tänkte blogga om vad jag inhandlat redan i tisdags, men då var blogger nere för räkning. Om det var förkylning eller för att för många svenskar skulle blogga om bokrean får bli osagt, men irriterande var det.

Tänkte jag skulle ta det lugnt i år. Förra året köpte jag 12 böcker på rean, och det var i överkant. Lyckades hålla det nere till 6 stycken i år.....i alla fall än så länge....

I vilket fall så blev det följande titlar:

"Tärningsspelaren" av Luke Rhinehart ( liiite kultstämpel)

"Den sista hemligheten" av Ian Caldwell & Dustin Thomason (Klar Dan Brown-stämpel)

"Gentlemen" av Klas Östergren (Har redan Gangsters, så det föll sig naturligt)

"Cirkelsn ände" av Tom Egeland (Norsk DaVinci-kod....vem kan låta bli...)

"En märklig affär" av Peter Robinson (Brukar bli en varje bokrea)

"Ett öppet hjärta" av Dalai Lama (min filosofiska ledstjärna)

Ja, vad ska man säga. Klara inslag av mystik och DaVinci-känsla blandat med lite kult, en gnutta svenskt, en smula deckare och ett knippe filosofi. Känns som en helt OK anrättning.

Antal lästa böcker: 5
Antal köpta böcker: 10

/Belgarion

Andra bloggar om: , ,

6 Comments:

At söndag, 04 mars, 2007, Anonymous Anonym said...

Ska bli helt klart intressant att läsa här på bloggen vad du tycker om din inköp från bokrean! Jag har nämligen köpt ungefär samma böcker!! =) Den sista hemligheten, Tärningsspelaren och Cirkelns ände har iaf jag me köpt! På återseende!

 
At söndag, 04 mars, 2007, Blogger Peter Ljungkvist said...

Va kul therese. Måste kolla in din blogg också då, du verkar ju ha bra smak på böcker....=)

 
At söndag, 04 mars, 2007, Blogger Tina said...

Åh, "Tärningsspelaren" är en av de bästa, mest makabra böcker jag läst! Helt sjuk och helt underbar! Börja med den.

 
At måndag, 05 mars, 2007, Blogger Peter Ljungkvist said...

Fick den rekomenderad av en kollega på jobbet. Den verkar onekligen lite suspekt....Den ligger helt klart bra till på läslistan....=)

 
At fredag, 09 mars, 2007, Blogger Hieronymus said...

Bra köp!
Tärningsspelaren är en av mina fem absoluta favoriter all-time.
Egeland hörde jag gott om när den kom och En märklig affär ska också vara riktigt stabil. Du har mycket fin läsning som väntar!

 
At fredag, 09 mars, 2007, Blogger Peter Ljungkvist said...

Är den på din topp fem, så lär den vara bra, den åker nog upp några snäpp till på läslistan....=)

Ja jag hoppas på många sköna timmar, när jag nu hinner läsa..hehe

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter