Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2007-01-07

Årets första inköp

Inte hann det då gå långt in på året innan de första bokinköpen skedde. Min tanke var att ta det lite lugnt i år och för en gång skull LÄSA fler böcker än jag KÖPER. Ser ut att gå sådär....

Efter Intervjun i TV4 igår morse med Alexander McCall Smith, som för övrigt var mycket intressant, tyckte frun att han kanske var något hon vill läsa. Så till slut införskaffades "Damernas detektivbyrå" sisådär en miljon år efter alla andra.

Båda barnen fick målargrejor i julklapp. Detta stod högt på önskelistan till min glädje. Sonen fick ett set för oljemålning och dottern för Akryl. Hittade boken "Akryl - Grunderna" av Ray Smith för 19 kronor på ICA. Kunde inte låta bli. Vem vet, jag kanske provar om jag har någon konstnärlig ådra själv...

Eftersom det bara blivit en bok läst hittils under året, Umberto Eco:s "Rosens namn" så leder inköpt över läst med 2-1...Får se hur detta slutar.

Annars är det Stephen King som gäller nu. Har påbörjat del 1 i hans stora epos Det Mörka Tornet, "Revolvermannen". Så nu är det bara att njuuuuta.

Antal lästa böcker: 1
Antal köpta böcker: 2

/Belgarion


Andra bloggar om: , ,

2 Comments:

At onsdag, 10 januari, 2007, Blogger Tina said...

Frun din har gjort ett bra val. Damernas detektivbyrå-böckerna är fantastiska! Märkligt egentligen att någon kan skriva om ett så främmande land att det blir intressant för oss här!

Ska nog läsa om Dark Tower-böckerna och nu på svenska.

 
At torsdag, 11 januari, 2007, Blogger Peter Ljungkvist said...

Ja, jag ska själv läsa boken och jag hoppas den är lika bra som alla säger.

Jag tycker definitivt du ska börja läsa Dark Tower böckerna. Tredje boken kommer ut på svenska nu i januari, så det blir väldigt spännande.

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter