Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2006-12-15

Skam på torra land

Den så kallade "recensenten", Kristian Lundberg har enligt aftonbladet och SvB recenserat, och sågat, en deckare av Britt-Marie Mattsson som inte är skriven och därmed inte finns utgiven.

Ok, alla kan göra misstag......?

Men Kristian säger enligt tidningarna följande och jag citerar:

"
Jag har gjort mig lustig över Britt-Marie Mattsson på förhand eftersom jag tycker så fruktansvärt illa om henne. Men vi får hoppas att boken kommer ut så jag får chansen att såga den på riktigt."

Hur f-n tänker denne man.....

Begår man ett misstag så erkänner man det, rakt av. Att först såga en bok som man inte läst, och sedan såga personen bakom boken är fruktansvärt dåligt. Jag säger bara en sak...

FY PÅ DIG.

Herr Lundberg jobbar i dagsläget för Helsingborgs Dagblad. Låt oss hoppas att det inte blir långvarigt, i alla fall inte som recensent. För om detta är sant så är han en skam för alla oss bokälskare som själva läser och recenserar böcker. Ja, dom vi har läst i alla fall.....

PS. Nämde jag förresten att Herr Lundberg själv skriver deckare...DS.

/Belgarion

Andra bloggar om: , ,

7 Comments:

At lördag, 16 december, 2006, Blogger Tina said...

Hm, nämn ett namn på en av hans deckare så ska jag såga den utan att ha läst den! Nej, skulle aldrig sjunka till den nivån. Tom de flesta barn kan skilja på sak och person!

 
At måndag, 18 december, 2006, Anonymous Anonym said...

Jo, det här var nog verkligen lågt. Nå, nu har ju killen fått sparken som recensent. Men HD håller dörren öppen för eventuella framtida skönlitterära texter av Lundberg...

 
At tisdag, 19 december, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

tina, jag kan tyvärr inte någon av hans deckare, men jag hoppas för hans skull att de är bra...=)

mathias, kul att du hittat hit. Ja, det var väl den narturliga konsekvensen. Han hade nog klarat sig med ett rodnande ansikte om han bara följt devisen "att tala är silver att tiga är guld"....=)

 
At tisdag, 19 december, 2006, Blogger Cissi said...

Pinsamt!!

 
At onsdag, 20 december, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Jepp, fröken bokmal. Men ibland är munnen snabbare än hjärnan...=)

 
At fredag, 29 december, 2006, Blogger Petra said...

Vill bara önska gott nytt år! Ser fram mot kommande bokbloggerier och läsning! :)

 
At tisdag, 02 januari, 2007, Blogger Peter Ljungkvist said...

Även om det är lite sent petra, så tack så mycket för det. Jag kommer definitivt att följa din blogg, mer eller mindre dagligen.

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter