Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2006-12-14

Boktema 2007

Petra har på sin blogg uppmanat till att 2007 skall bli ett temaår, dvs att man väljer ett tema för vad man ska läsa. Eftersom jag har varit dålig på att läsa kvinnliga författare, har jag valt följande för mitt tema 2007:

- Jag ska läsa minst 5 deckare skrivna av kvinnliga författare.

Så där, nu har jag lovat detta svart på vitt.

Nu uppmanar jag vidare, vad skall NI ha för temaår 2007 ?

(Ni får även tipsa om bra kvinnliga deckarförfattare.....kan jag behöva...)

/Belgarion

Andra bloggar om: , ,

11 Comments:

At fredag, 15 december, 2006, Blogger Hans Persson said...

Några bra kvinnliga deckarförfattare är Camilla Läckberg och Karin Alvtegen.

 
At fredag, 15 december, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Tackar Hans, Camilla känner jag till, men Karin Alvtegens deckare ska jag kolla närmare på.

Har du något temaår....?

 
At lördag, 16 december, 2006, Blogger Tina said...

Jag gillar Lesley Horton. Hennes "Förbjuden mark" är väldigt bra och riktigt vidrig. Har skrivit om den i augusti i min blogg.

Vad ska jag ha för tema??? Måste fundera lite till, men kanske Nobelpristagare...

 
At söndag, 17 december, 2006, Blogger Bokbabbel said...

Finska Leena Lehtolainen finns översatt till svenska, vet dock inget om kvaliteten på översättningen, men annars är böckerna bra.
Norskorna Anne Holt och framför allt Karin Fossum är ju lysande.
Camilla Läckberg förstås :)
Superbra Elizabeth George!!

 
At måndag, 18 december, 2006, Blogger Hieronymus said...

Fan, du snodde mitt tema, din bov! Vi får stötta varandra i denna tid av prövningar...

 
At måndag, 18 december, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Tack tina och magix (länge sedan man hörde av dig förresten, magix) för tipsen, nu kanske jag får ihop 5 stycken högkvalitativa författare till mitt tema...

hieronymus, jag snor så mycket jag kan....=) Klart vi får stötta varandra. Skulle inte du läsa klassiker då...?

 
At tisdag, 19 december, 2006, Blogger Hans Persson said...

Jodå, jag har ett helt gäng lästeman för 2007.

Jag kan också passa på att hålla med i rekommendationen av Karin Fossum.

 
At tisdag, 19 december, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Hehe, Hans, jag var inne och kollade på din blogg. Hur hinner du med karl....=)

 
At tisdag, 02 januari, 2007, Blogger Peter Ljungkvist said...

Tack för tipset Miriam, ska genast kolla upp detta.

 
At onsdag, 03 januari, 2007, Anonymous Anonym said...

Varför inte Grete-Lise Holm? En annorlunda upplevelse!

Bokidioten (http://bokidioten.blogg.se/)

 
At söndag, 18 mars, 2007, Anonymous Anonym said...

Nååå, har du läst Casual av Oxana Robski...?
/Miriam Karlsson

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter