Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2006-12-07

Sex härliga i vintermörkret

En ny laddning skönlitterära alster ligger just nu och väntar på att ivrigt slukas av en hungrande bokmal. Nu när vintermörkret (?) sluter sig om husknutarna är det skönt att njutfullt krypa upp i soffan med en god bok. De 6 goda vinterböcker som valts ut är:

"Rosens namn" av Umberto Eco (medeltida mord i klostermiljö)
"Revolvermannen" av Stephen King (första delen i Hans stora epos)
"Vredens land" av Wilbur Smith (förra boken gav mersmak)
"Över näktergalens golv" av Lian Hearn (Rekomenderad av sonen)
"Gåtornas palats" av Dan Brown (nu jäklar Tina, nu blir det av...)
"Skänk åt den fege en hingst" av Peter Mosskin (Rysk författare, min debut av denne)

Lite tunt att inte välja en juldeckare, jag vet. Men det finns ju så mycket böcker att välja på så man blir alldeles rådvill. Tycker annars att det blir en väl avvägd kompott med mycket spänning, precis som jag vill ha det.

/Belgarion

Andra bloggar om: , ,

5 Comments:

At måndag, 11 december, 2006, Blogger Cissi said...

Rosens namn vill jag gärna ha en rapport om när den är läst:)

 
At tisdag, 12 december, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Lita på det FRU bokmal...=)

Har kommit en bit in i den och den blir bättre och bättre, från att ha börjat ganska mediokert.

 
At onsdag, 13 december, 2006, Blogger Trollmor said...

Rosens namn...är det samma som filmen? Då måste jag läsa den, för jag gillar den filmen.

 
At onsdag, 13 december, 2006, Blogger Tina said...

Ser fram emot din rapport på Gåtornas palats!

Håller med dig om att vintermörkret används bäst till soffmysläsning, men av någon anledning är jag så trött så varje bok jag läser bara segar sig fram. Ska rycka upp mig under jullovet! Kanske väljer jag någon av dina "vinterböcker"...

 
At torsdag, 14 december, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Hej Trollmor. Ja, det är samma som filmen med Sean Connery. Filmen är en av mina favoriter, det var därför jag så gärna ville läsa boken. Dessutom har Umberto Eco fått mycket ros (hehe) för sitt författande....

Ja, det kommer definitivt en recension av "Gåtornas palats" vad det lider, tina. Lider dock av samma trötthet som du, så både läsandet, bloggandet och recenserandet blir ytterst lidande. Ska bli skönt med lite ledigt snart, så man orkar komma ikapp...=)

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter