Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2006-10-26

Mycket läst, lite skrivet

Ännu en gång och alltför ofta har bloggdöden slagit till. Har märkt överlag att många bloggkompisar också har minskat frekvensen på blogginlägg.

Är det vädret ?
Höstdepression ?
Mycket på jobbet/skolan ?

I mitt fall skulle jag vilja säga alla tre. Vädret är inte kul just nu och jag blir inte speciellt upplivad, snarare blir jag deppig. Jag vill ha solsken och värme. Dessutom verkar alla vilja ha allt klart på jobbet nu innan året tar slut.

Inspirationen att skriva vill liksom inte infinna sig. Jag vägrar dock att ta en time out från bloggandet för jag vet att den borttappade inspirationen snart kommer tillbaka, även om det inte verkar så just nu...

Positivt är i alla fall att läsningen inte blivit lidande, snarare tvärtom. Flera böcker har blivit färdiglästa, bl.a Stephen Kings "The Colorado Kid", Sidney Sheldons "Säg mig vad du drömt" och Nick Hornbys "Om en pojke".

Just nu avnjutes Bengt Ohlssons "Gregorius", och den är fantastiskt bra.

Ja, när inspirationen infaller kommer det inte att lidas brist på recensioner att skriva....

/Belgarion

Andra bloggar om: , ,

2 Comments:

At fredag, 27 oktober, 2006, Blogger Trollmor said...

Jag lider oxå av alla tre...

 
At fredag, 27 oktober, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Vad det är synd om oss....=)

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter