Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2007-02-25

Sköna söndag

Slappsöndag, med tid för eftertanke och lite bloggskrivande.

Två dagar kvar till bokrean och spänningen stiger. Måste nog skicka ett argt meddelande till Svensk direkt reklam, eller vilka det nu är som skickar ut reklamen. Två dagar kvar och inte en bokrea-katalog så långt ögat kan nå....Hur kan dom glömma mig som är en så trogen bokrea-besökare. Grrr.....

Har annars hittat lite nya böcker som jag är sugen på att köpa framöver. Alla i thriller/skräck-genren.

"Staden som slutade andas" av Kenneth Harvey J utkommer den 14 mars och ska vara en gotisk bladvändare som har kallats Stephen Kings och Annie Proulx kärleksbarn. Låter som en härlig blandning....

"Equinox" av Michael White kommer den 21 mars och verkar vara en spänningsroman i bästa Dan Brown stil. Låter ruggigt spännande.

"Alltid Odd" av Dean Koontz kommer först 9 maj, men verkar värd att vänta på. Den massproducerade Koontz verkar ha hittat tillbaka i gammal god stil med denna bok som ska vara en spännande historia om en man som kan prata med de döda.

Har annars precis läst klart senaste Dan Brown, "Gåtornas palats". Spännande, men inte riktigt i klass med "Da Vinci koden" och "Änglar och demoner". Bladvändarspänningen finns där, men han patenterade cliffhangers är inte lika tydliga.

Detta innebär att jag, igen, läst fler böcker än jag köpt...Lär väl inte hålla länge med bokrean runt knuten.

Måste också passa på att berömma och lobba för en mycket bra bokblogg. Bokidioten heter den och är helt i min smak, med väldigt bra recensioner och intelligenta diskussioner. Läs den.

Antal lästa böcker: 5
Antal köpta böcker: 4

/Belgarion

Andra bloggar om: , ,

5 Comments:

At söndag, 25 februari, 2007, Blogger Tina said...

Jag tyckte det märktes tydligt att "Gåtornas palats" är en av Browns tidigare (tidigaste?) böcker.

Har inte heller fått några bokreakataloger! Har de dragit in på det? Måste man hämta dem själv i affärerna? :-(

 
At söndag, 25 februari, 2007, Blogger Peter Ljungkvist said...

Ja, jag tror faktiskt det är den första han skrev...

Tyckte om din recension av boken och håller med dig i det du säger...Hur sjutton kan de översätta den till Gåtornas palats.

Vi får skicka en gemensam skrivelse till reklamutdelarna och klaga tycker jag...=)

 
At måndag, 12 mars, 2007, Anonymous Anonym said...

Vad märkligt med Koontz-boken. Är det en fortsättning på Odd Thomas? För den handlar ju om Odd som kan prata med de döda.

 
At måndag, 12 mars, 2007, Blogger Peter Ljungkvist said...

Hej pi.

Som jag har förstått det så är detta del två i en triologi om Odd Thomas.

 
At måndag, 28 maj, 2007, Anonymous Anonym said...

ett boktips...
http://booksondemand.e-butik.se/?artnr=1040

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter