Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2007-08-29

Ännu fler böcker

Så börjar vardagen komma tillbaka som en envis bumerang, med jobb, möten och körövningar. Tänkte posta en recension i veckan, men det är frågan om jag kommer att lyckas. Det är inte klokt vad tiden går fort när hösten börjar närma sig och livet återgår till det normala igen efter sommarsemestern.

Nåja, att köpa böcker är dock fortfarande inte något problem, ytterligare 6 böcker har blivit inköpta sedan förra torsdagen vilket gör att det nu blivit 24 böcker i år. Den minnesgoda bloggläsaren kanske kommer ihåg att jag skulle försöka köpa färre böcker i år än förra året, men det kommer med all säkerhet att gå rakt åt skogen...

Förra fredagen kom "Läckan" av Colin Forbes och "Magiker och glas" med Stephen King. Dessa var väntade och efterlängtade.

Igår hade jag lite huvudvärk. Vad har då det med bokinköp att göra ? Jo, en bit från apoteket ligger ett antikvariat och då kan ni ju tänka er vad som hände....

Kom ut med mindre huvudvärk samt ytterligare två böcker. Är lite förtjust i Richard Adams, och hittade hans bok "Traveller" för endast 25 kronor. Could not miss that.

Som pricken över i:et så fick jag tag i en amerikansk förstautgåva av Stephen Kings "Needful Things" för ynka 60 kronor; gissa en som slog till.....=)

Ja, och så idag kom två Camilla Läckberg från Bokus; "Predikanten" och "Tyskungen". Det är ju fraktfritt den här veckan så vad kan jag göra.....

Nu har jag väl att läsa till någon gång 2020 i den takt som jag köper.

/Belgarion

Andra bloggar om:
, , ,

web page hit counter