Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2006-08-21

Ny bokleverans

Puh, nu har jag nästan haft abstinens. Inga bokinköp på en månad...Förräns idag...

Idag kom bokbeställningen från Internetbokhandeln (se länk till höger) innehållande två sprillans nya böcker.

Har alltid samlat på Colin Forbes, och nu kom alltså hans senaste bok ut i sverige. "Psykopaten" är den upplyftande titeln och detta är Forbes 22:a bok om Tweed på SIS och hans team.

Colin Forbes böcker har tidigar varit mycket bra, men på senare år har kvaliteten blivit sämre och sämre. Många Forbes-fans i världen, misstänker starkt att Colin inte skriver sina böcker själv längre, utan att det är en "spökskrivare". Nja, inte vet jag, men det gamla "drivet" i hans böcker är borta. Får se om denna är bättre, för som samlare av Colin Forbes måste jag köpa dom i alla fall.

Frun har fått fnatt på Nora Roberts. Därför inköptes också en sådan. Det är andra delen av hennes trioligi om "Nyckeln" och denna heter "Nyckeln till sanningen". Eftersom jag inte har en aning om vad den handlar om så blir det inget mer sagt om den.....

Om tjugo minuter är det säsongstart på "Prison break" så nu är det morsning and good bye.

/Belgarion

Andra bloggar om: , , ,

14 Comments:

At måndag, 21 augusti, 2006, Blogger Cissi said...

men Gud, sitter alla och tittar på Prison Break? Var just inne på Tinas läslust, och hon var lika besatt... Bloggvärlden står stilla, eller? Bara bokmalen som sitter vid datorn:)

 
At tisdag, 22 augusti, 2006, Blogger Trollmor said...

Vad är Prison Break?

 
At tisdag, 22 augusti, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Fröken bokmal: Självklart tittar alla på Prison Break, detta kan man inte missa....=)

Trollmor: Den var rolig...hahaha..=)

 
At tisdag, 22 augusti, 2006, Blogger Hieronymus said...

Vad heter "psykopaten" i originaltitel? Kan vara den senaste Forbes jag läste.

 
At tisdag, 22 augusti, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Om jag inte minns helt fel så är det "Blood Storm" den heter.

 
At tisdag, 22 augusti, 2006, Blogger Tina said...

Härligt med en till som inte missar Prison Break. Blev ju tom tvungen att gråta en skvätt igår... Hur kan det vara så spännande fast det är hur lätt som helst att inse att han inte kommer dö (annars vore ju serien slut)???

 
At tisdag, 22 augusti, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Jajjamensan, här missas inget Prison Break....=)

Men det är fasligt irriterande att det alltid skall sluta när det är som mest spännande, inte sant...?

 
At onsdag, 23 augusti, 2006, Anonymous Anonym said...

Tack för din kommentar om mitt "kreativa hörn". Måste bara sälla mig till skaran entusiastiska Prison Break-tittare. Var det inte gruvligt spännande i måndags?/Thor-Björn

 
At onsdag, 23 augusti, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Hmm, det var det...Men någonting säger mig att han inte kommer att bli avrättad i nästa avsnitt...=)

 
At fredag, 25 augusti, 2006, Blogger Tina said...

Vi kanske ska "beta" om vad det är som kan skjuta upp/avbryta avrättningen... :-)

 
At söndag, 27 augusti, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Ja, kanske det. Själv tror jag att Michael hade något mer i bakfickan än den där råttan....=)

 
At onsdag, 30 augusti, 2006, Blogger Trollmor said...

Ja det var ju roligt att du tyckte det var roligt, men vad ÄR Prison Break?..?...?

 
At tisdag, 05 september, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Trollmor, jag hade missat din sista kommentar....Prison Break är en tv-serie på tv3, där bl.a Peter Stormare är med. Den går måndagar kl. 21:00.

 
At onsdag, 06 september, 2006, Blogger Trollmor said...

Aha! det förklarar saken, nåt man missar när man bara har 1,2,4 alltså, och Peter Stormare som är så bra... skit, hoppas den serien går fortfarande när jag har skaffat box...om 100 år...

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter