Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2006-08-15

List-utmaningen

Även jag har fått den senaste list-utmaningen (från Fröken Bokmal och Trollmor) , och efter mycket slitande i håret och lång fundering kommer här min lista.

1.) En bok som förändrade ditt liv ?
Kan inte påstå att någon bok har förändrat mitt liv, men Hans Helighet Dalai Lamas "Etik för ett nytt millenium" har i mycket påverkat synen på mitt liv. Om alla läste denna bok och försökte följa det som står det allra minsta, skulle vår värld se mycket annorlunda ut.

2.) En bok du läst mer än en gång ?
Triologin om härskarringen av J.R.R Tolkien har läst ett antal gånger.

3.) En bok du skulle vilja ha med på en öde ö ?
Hela serien i "Sagan om Belgarion" av David Eddings skulle jag ta med, för att sedan förbanna mig själv att jag inte hade någon överlevnadsbok...

4.) En bok som fick dig att skratta ?
"Tarzans tårar" av Katarina Mazetti. Jag skrattade hejdlöst flera veckor senare.

5.) En bok som fick dig att gråta ?
Sorry, jag är grymt macho så jag har aldrig gråtit åt en bok. Men tårarna flödar alltid i slutet på "Forrest Gump"...

6.) En bok du önskar hade skrivits ?
"DET- Återkomsten" av Stephen King. Snäääälllla Stephen...skriv, skriv....

7.) En bok som inte borde skrivits ?
Nä, jag ser inte att det finns någon sådan. Tyvärr, där gick jag bet.

8.) En bok du just nu läser ?
"Täcknamn Rainbow" av Tom Clancy. Fortfarande...

9.) En bok du tänkt läsa ?
"Om en pojke" av Nick Hornby ligger på tur tror jag.

10.) Skicka vidare till fem andra bloggare.
Jodu, jag är väl snart sist med denna lista. Men dessa har inte skrivit någon än i alla fall...

Bokbabbel
Boktips & Betraktelser
Liliths bokhylla

/Belgarion

Andra bloggar om: , ,

3 Comments:

At onsdag, 16 augusti, 2006, Blogger Trollmor said...

Jag har prcis köpt "Tarzans tårar" men inte hunnit(!) börja ännu, den verkar ju kul...

 
At onsdag, 16 augusti, 2006, Blogger Tina said...

Just det! Jag gjorde ju det nästan oförlåtliga misstaget att glömma Ringen-trilogin i kategorin "omlästa böcker"! Har också läst dem flera gånger, de är dock inte så sönderlästa som min "Liftarens guide..." som jag istället nämnde i mina utmaningssvar...

 
At onsdag, 16 augusti, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Trollmor: Read it and laugh...Jag tyckte den var jätterolig.

tina:
Man kan ju inte räkna upp alla böcker man läst fler gånger. Själv har jag bara läst "Liftarens guide..." en gång, kanske snart läge att läsa om den...=)

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter