Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2006-07-06

Komersiellt...?

Satt och lekte med bloggen igår kväll och såg att man kunde lägga in reklam, "AdSense".

Tyckte det verkade coolt, och kanske rent av snyggt på bloggen, så jag fixade till så att det nu syns här ovan....

I efterhand har det slagit mig:

Bör man verkligen ha annonser på sin blogg, är det ok eller verkar det för komersiellt ?

Har inte haft en tanke på att någon skulle klicka där (har själv aldrig klickat på en sådan länk), men får ändå så här efteråt tanken att det kan verka sniket snarare än coolt....

Samvetet gnager, vad tycker ni ?

/Belgarion

Andra bloggar om: , ,

4 Comments:

At fredag, 07 juli, 2006, Blogger Cissi said...

Vad innebär det, får du något för det?

 
At fredag, 07 juli, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Ja, jag tror det...=)

Det skulle visst lagras någonstans varje gång någon trycker på reklamen. Men jag måste erkänna att jag har dålig koll...

 
At fredag, 07 juli, 2006, Blogger Trollmor said...

Du, gör som du vill, det är din blogg! Jag tycker att är det reklam för vettiga saker typ insamlingar för behövande typ den du har där är dt väl ok, det är ju upp till varoch en om man vill klicka där....jag hade nog inte ens fattat att det var en länk att klicka på....:)

 
At fredag, 07 juli, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Tack Trollmor, jag tolkar det som att det är ok...=)

Tror att "AdSense" ska känna av vad man skriver om i bloggen, och relatera annonserna till det, så det kanske inte är så dumt i alla fall...=)

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter