Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2006-06-13

Bokfrågor

På bland annat Petras och Bokmosters bloggar finns en liten bokenkät med frågor. Den kan man ju inte låta bli att besvara.

So here is my contribution....

Vilka tre böcker köpte du senast (till dig själv) ?
1. Pesthundarna av Richard Adams (inköpt idag faktiskt)
2. Allt kan hända av Stephen King (of course)
3. Passagen av Michael Crichton (på bokrean för 3 månader sedan)

Vilka tre böcker läste du senast ut ?
1. Den tredje tvillingen av Ken Follet (jäkla spännande)
2. Dödsdansen av Stephen King (of course)
3. Flugornas herre av William Golding (LOST med barn istället för vuxna)

Vilka tre böcker slängde du senast utan att läsa ut ?
1. Ingen
2. Ingen
3. Ingen
(Hallå, slänga böcker....skulle inte tro det)

Vilka tre böcker läser du just nu ?
1. De förlorade sagornas bok av JRR Tolkien
(läser aldrig fler böcker samtidigt...har aldrig kunnat)

Vilka tre böcker ligger på sängbordet och väntar på att bli lästa ?
1. Konsten att fylla trettio av Mike Gayle (humor hoppas jag)
2. I cirkelns mitt av Dan Brown (en favvoförfattare)
3. Täcknamn Rainbow av Tom Clancy

Vilka tre böcker längtar du efter att köpa ?
1. Det mörka tornet: De tre blir dragna av Stephen King (kommer ut 2/8)
2. Signal av Stephen King (kommer ut 13/9)
3. Det mörka tornet: De öde landen av Stephen King (kommer ut 11/10)

Ja, mycket King i år blir det...mumma...

Stephen King var för övrigt med i Bokbussen ikväll, där Anders och Lilja blev intervjuade. Dessa båda herrar är eldsjälarna bakom "Följeslagarna", en site där jag naturligtvis är medlem. Kul att de uppmärksammas.

Eder
Belgarion


Andra bloggar om: , ,

4 Comments:

At torsdag, 15 juni, 2006, Anonymous Anonym said...

Ang. min poll så har jag egentligen läst "Talismanen" på svenska flera gånger. Den är bra. Men det var väldigt länge sen, så om jag ska läsa "Black House" vill jag läsa om den först. Köpte den (d.v.s. "The Talisman" förra helgen faktiskt). :)

 
At fredag, 16 juni, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Härligt...Ja, du bör nog läsa "The Talisman" före "Black House" eftersom historierna går in i varandra. Läste själv "Black House" för ett tag sedan, den är grymt bra (tycker jag, men jag kanske är partisk...hehe)

 
At söndag, 18 juni, 2006, Anonymous Anonym said...

du bara läser njut av vädret

 
At måndag, 19 juni, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Tjenare Tergat.

Vad tror du jag gjort i helgen då...hehe. Njutit av vädret så klart. Ja, iofs har jag läst också, men det går faktiskt att kombinera..=)

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter