Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2006-05-29

Nån som vill vinna 100 000 ?

God kväll.

Vid vissa tillfällen mer än andra önskar jag att jag hade fantasi och lust nog att skriva en bok. På Rabén & Sjögrens hemsida anordnas just nu en tävling med anledning av Astrid Lindgrens 100-års dag den 14 november. Tävlingen går ut på att skriva en kapitelbok för barn, och första pris är 100 000 kronor plus förskott på royalty.

För sjutton, jag har ju för tillfället inte ens fantasi nog att recensera böckerna jag läst ut (ligger flera färdiglästa på hög).

Någon som uppmärksammade handuksdagen i torsdags då ?

För sjätte året i rad firades handduksdagen då alla uppmuntrades att bära med sig en handduk hela dagen, detta till Douglas Adams minne. Ja ni vet, författaren till "Liftarens Guide till Galaxen".

Attans, jag missade denna dag i år igen....

Eder
Belgarion

Andra bloggar om: , , ,

2 Comments:

At tisdag, 30 maj, 2006, Blogger Trollmor said...

Finns det en sån dag? Får jag komma ihåg, jag vet bara inte var jag har lagt min handduk...

 
At lördag, 03 juni, 2006, Blogger Tina said...

Hur kunde jag missa detta? Jag visste inte ens om att en sådan dag existerade. Som mycket hängiven DA-fan kommer jag naturligtvis att hedra honom nästa år!

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter