Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2006-04-12

Glädjande för "The King"

God kväll.

Glädjande nyheter för oss Stephen King-fans finns att läsa på SvB:s hemsida. Efter ett tynande 90-tal så har King äntligen börjat uppskattas igen, och hans senaste utgiving på svenska finns nu med på topp 10 över skönliteratur för april. Boken är narturligtvis nyutgivningen av "Det mörka tornet - Revolvermannen".

Grattis Stephen.....

På tal om King så har nu säsong två av serien "Dead Zone" kommit på svensk DVD. Denna har naturligtvis redan införskaffats. Om ni inte sett serien så köp säsong ett snarast, ni kommer inte att bli besvikna....

"Dead Zone" bygger på filmen med samma namn som kom ut för länge sedan, och som i sin tur bygger på Kings bok.


Eder
Belgarion

4 Comments:

At onsdag, 12 april, 2006, Blogger Maria said...

Ja, jag lever och är tillbaka! Kul att ha varit saknad....

Ska läsa i kapp och kasta mig över alla nya böcker.

Ses snart igen här på bloggen.

Kram

 
At torsdag, 13 april, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Det är klart du varit saknad...en av mina favvo-bloggar. Hoppas frånvaron berott på blogg-trötthet och inget allvarligt.

 
At torsdag, 13 april, 2006, Blogger Bokmoster said...

Det är tur att man läser bloggar så att man kan hålla sig uppdaterad! En serie efter Dead Zone, en av mina favoritfilmer, har jag helt missat att det finns. Fast minus fantastiske Christopher Walken, antar jag?

 
At torsdag, 13 april, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Nä du bokmoster, tyvärr är inte Christopher Walken med i serien. Däremot är skådespelarna i serien mycket bra, väl i paritet med Walken. Tveka inte, utan köp säsong 1, den är jättebra....=)

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter