Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2006-03-27

Sex i vår

God kväll.

Har precis letat upp sex nya kandidater till sängen. Ja, alltså sex nya böcker som ligger och väntar vid sängbordet på att slukas under våren. Att drista sig att kalla det vår är väl en viss överdrift med underkylt regn och mycket snö kvar på marken. Men önskan är stark om vårens ankomst så titeln ovan får gälla....

Följande sex böcker skall alltså läsas nu:

"Flugornas herre" av William Golding (en riktig klassiker)
"Dödsdansen" av Stephen King (Kungen skriver om film)
"Den tredje tvillingen" av Ken Follet (spänning)
"Konsten att fylla trettio" av Mike Gayle (humor)
"I cirkelns mitt" av Dan Brown (kan inte få nog...)
"Täcknamn Rainbow" av Tom Clancy (Thrillers på hög nivå)

Hmm, blir så sugen så jag måste nog börja läsa på en gång....

Eder
Belgarion

2 Comments:

At torsdag, 13 april, 2006, Anonymous Anonym said...

Läser du BARA manliga författare???


Hälsningar
Pia

 
At söndag, 16 april, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Hehe, jag håller med om det ser konstigt ut...Inte alls min mening att inte ha med några kvinnliga, förmodligen blev det bara så....

Men du har rätt, det var längesedan det blev kvinnligt. Ska försöka bättra mig.

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter