Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2006-07-03

1-års jubileum

I torsdags firades det jubileum.

Då var det exakt ett år sedan jag började blogga. Ibland är det svårt att fatta hur fort tiden går. I alla fall var det mycket kul att gå tillbaka och se vad man skrev för ett år sedan.


Min tanke med bloggen var att skriva om böcker, främst recensera de böcker jag läste. Det har blivit lite si och så med det den sista tiden, ska dock försöka ta igen det innan recensionshögen blir för stor.

För ett år sedan trodde jag på fullt allvar att ingen någonsin skulle läsa min blogg, men kan med glädje konstatera att det faktiskt finns människor som vill det. Närmare bestämt ett hundratal varje vecka. Helt otroligt faktiskt...

Jag är tacksam att jag började skriva, det gör att man kommer ihåg så mycket man annars skulle glömt. Idag för exakt ett år sedan var jag vid en pool och läste "Flight 545 från Hong Kong" av Michael Crichton. Jag hade nyss fått hem en ny bok av Ron McLarty, och var även då helt såld på Stephen King.

Utan bloggen hade jag aldrig kommit ihåg den dagen.

/Belgarion


Andra bloggar om: , ,

4 Comments:

At onsdag, 05 juli, 2006, Blogger Petra said...

Grattis på ettårsdagen!:)

 
At onsdag, 05 juli, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Tackar Petra, känns bra att ha hållt på ett år. Önskar bara jag bloggat oftare...=)

 
At torsdag, 06 juli, 2006, Blogger Hieronymus said...

Ett år, det är stort det... ser fram emot nya boktips!

 
At torsdag, 06 juli, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Kan bara säga det samma min vän, dina boktips är alltid intressanta att läsa (ska snart ge mig på Lee Child...)

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter