Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2006-07-25

Ny Lian Hearn och Dan Brown

Bloggsömnen höll visst i sig lite längre än tills i lördags, men så är det när man har semester. Har just gått in i tredje veckan och har denna och nästa vecka kvar innan jobbet börjar igen...huuu.

Leksands sommarland var otroligt härligt, både molnigt och soligt under två dagar vilket gjorde att familjen hann med både sol, bad och aktiviteter. Perfekt helt enkelt och Leksand kan verkligen rekomenderas till er som inte upptäckt detta ännu.

En postavi från Internetbokhandeln låg hemma och väntade när vi kom från sommarland. Två nya böcker beställda...mumma...

Själv hade jag beställt Dan Browns "Gåtornas palats". Även om den har fått lite dålig kritik måste den läsas. Har man alla de andra tre så går det ju inte för sig att inte köpa den fjärde också. Såklart...

Sonen köpte Lian Hearns två första delar i sagan om klanen Otori, "Över näktergalens golv" och "På kudde av gräs" vid senaste bokrean. Köpte därför den tredje delen åt honom, "Under lysande måne". Verkar vara en riktigt hygglig fantasyserie, utspelad i ett sorts "fiktivt japan", med mystik och krig. En japansk Belgarion alltså....hehe

/Belgarion

Andra bloggar om: , , ,

8 Comments:

At tisdag, 25 juli, 2006, Blogger Tina said...

Undrar vem av oss som hinner först med Gåtornas palats... :-) Min har legat och väntat ett tag.

Jag orkar aldrig lyssna på vad andra säger om böcker. Är man bara medveten om att Brown kör sin stil så kan man ju njuta av den, även om det kanske inte är superhög litterär klass.

VI får se vad VI tycker, eller hur?

 
At tisdag, 25 juli, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Japp, håller med precis tina. Hittils har inte Brown gjort mig besviken. Brukar inte heller ta så allvarligt på vad andra säger...

 
At torsdag, 27 juli, 2006, Blogger Cissi said...

Lian Hearn är jättepopulär hos de lite yngre, min son gillade de böcker du skrev om mycket!

 
At torsdag, 27 juli, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Samma här, sonen älskar böckerna. Ska nog själv läsa dem för att se om de även kan passa oss lite äldre...=)

 
At fredag, 28 juli, 2006, Blogger Helena von Hofsten said...

Ja, Lian Hearns böcker älskar min grabb också. Han håller precis på att avsluta den sista delen.

 
At onsdag, 02 augusti, 2006, Blogger Cissi said...

Hej igen, Belgarion! Gå in på min blogg och anta listutmaningen i senaste inlägget:)

 
At måndag, 07 augusti, 2006, Blogger Amber said...

Ja, du ska absolut läsa böckerna om klanen Otori! Mycket bra, oavsett vilken ålder, över 10, man innehar.

 
At måndag, 07 augusti, 2006, Blogger Peter Ljungkvist said...

Bokmal, jag ska anta din utmaning när jag inte är så trött....började jobba idag...gääääsp.

Amber, jag litar på ditt ord och ska lägga upp böckerna på min "att läsa"-lista...=)

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter