Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2005-11-23

Läser och köper

God kväll.

Har börjat med en mastodont bok som förmodligen kommer att ta tid. "De förlorade sagornas bok 1&2" av J.R.R Tolkien ligger numer på bordet vid sängen. Funderar på att förstärka bordet, för det är en rejäl tegelsten. Närmare 1000 sidor. Kommer nog att dröja med en recension av den...=)

Ett nytt bokinköp. La ett bud på en bok på Tradera och fick den till vrakpris....I och för sig hade jag den redan, vilket kanske låter lite märkligt, men det har sin naturliga förklaring.

Boken ifråga är skriven av....(fanfarer)....Stephen King....och heter
"Stark". Boken ifråga kom dels ut via Bokförlaget Bra Böcker med ett vitt omslag, men även av Legenda (orginalet) med ett omslag i silver. Det är den senare jag nu införskaffat (1:a upplagan).

I övrigt inget nytt i boklandet så därför säger jag godnatt till er alla.

Eder
Belgarion

4 Comments:

At torsdag, 24 november, 2005, Blogger Hieronymus said...

Jaså du har inte läst STARK förut? Jag läste den för x antal år sedan och minns den som väldigt bra. Vet inte vad jag skulle tycka nu, vore nästan intressant att läsa om.

 
At torsdag, 24 november, 2005, Blogger Peter Ljungkvist said...

Hehe, jag sa inte att jag inte läst den förr (vilket jag narturligtvis har), vad jag menade var att jag nu har två olika exemplar av den. I övrigt så är väl inte STARK en av Mr.Kings bästa alster, men den har sin charm som alla andra....=)

 
At fredag, 25 november, 2005, Blogger Hieronymus said...

misstänkte nästan att du hade läst den.. FREAK! ;) jag borde läsa om någon av Kings böcker faktiskt. När ska man få tid...

 
At tisdag, 27 december, 2005, Blogger Hieronymus said...

missa inte årets utmärkelser i min blogg! ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter