Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2005-10-19

King in english

God kväll.

Ännu ett bokinköp (eller beställning rättare sagt).

Stephen Kings senaste utgivning i USA "The Colorado Kid" kom igår från The Uppsala English Bookshop. Utgivaren är "Hard Case Crime" och är en lite ovanligare King-bok. Mer Krim än skräck om man så säger. Ska blir spännande att läsa på orginalspråk (när tillfälle ges).

Just nu känns det som att allt i boklandet går åt fel håll, jag köper fler böcker än jag hinner läsa. Denna ekvation ställer till en del problem. Hur i hela friden ska jag hinna med ?

Om man dessutom räknar in alla böcker jag inte köper men vill läsa, dvs lånar på biblioteket, så blir ekvationen omöjlig. Alla tips på lösning mottages tacksamt.

Måste "pusha" lite för en blogg oxå. "Den döda zonen" kommenterade i min blogg och nyfiken som jag är så blev det ett besök, och denna blogg var helt i min smak. Bra böcker, mestadels deckare med bra och intressanta recensioner varvat med personliga reflektioner.

Besök den vänner, den har potential...=)

Håller för närvarande på att läsa en Colin Forbes deckare, "Dödligt tidvatten". Forbes, som jag har alla böcker av håller nog tyvärr på att tackla av. Jag har hållt på med den över en vecka och det går tröööögt att läsa. Tyvärr får jag nog säga, för tidigare har jag varit ett riktigt Forbes-fan.

Fast å andra sidan, jag kommer ju att fortsätta köpa alla nya Forbes-böcker som kommer ut. Är man boknörd så är man....

Eder
/Belgarion

4 Comments:

At torsdag, 20 oktober, 2005, Blogger Bokbabbel said...

Mobba inte boknördar ;)
Mhmm, det skulle behövas nån supermatematiker för att räkna ut hur man skall hinna läsa allting. Först köper jag massor böcker, men så går jag ändå till biblioteket - och de böckerna måste jag ju läsa först eftersom deras lånetid någongång går ut. Så läser jag dem och för dem tillbaka till bibban - men tro inte att jag sedan läser mina köpta böcker, neeeej, då läser jag ju naturligtvis de nya bibbaböckerna jag lånade. Jag lär mig aldrig :).

 
At onsdag, 26 oktober, 2005, Blogger Hieronymus said...

Du vet väl att Forbes kommer med en ny på svenska alldeles snart..?

För övrigt tackar jag för att du ser min potential ;)

 
At torsdag, 27 oktober, 2005, Blogger Peter Ljungkvist said...

Har man en bra blogg ska folk få veta det....=)

 
At torsdag, 16 februari, 2006, Blogger Mia said...

Är i samma sits, köper fler böcker än vad jag hinner läsa, plus att på sista tiden så har det varit dåligt med läslusten...

 

Skicka en kommentar

<< Home

web page hit counter