Google
 
Web bookreflections.blogspot.com

2005-08-10

Mazetti på DVD

God kväll.

Cityfest på stan och regnet bara öser ner...Life sucks (ibland). Dottern skulle ner och se Jimmy Jansson men det gungade inte speciellt i regnvädret. Stackarn...Får hoppas det blir bättre tills på lördag, då kommer Amy Diamond (även jag tycker hon har en otrolig röst, börjar bli gubbsjuk kanske).

En ny bok att sätta i bokhylla kom idag från internetbokhandeln. Colin Forbes senaste utgivning på svenska "Utan nåd". Detta är Colin Forbes 27 bok på svenska och jag har dem allihop. Det ni...

Skrev en recension på "Grabben i graven bredvid igår och tänkte följa upp med filmen med samma namn. Skulle jag inte ha läst boken först så skulle jag nog tyckt att filmen var ganska medioker, men tack vara att boken var läst så blev filmen jättebra, trots att Desirée måste gått upp minst 20 kilo efter vad man kunde förstå. I boken känns Desirée liten och näpen, men i filmen var hon ganska stor.

Kjell Sundvall som resigerat (stavas det så) har lyckats att fånga bokens händelser mycket bra, karaktärerna känns igen och mycket av händelserna från boken finns med. Även om en del är borttaget och en del tillagt och en del är nytt (främst slutet) så känner man igen sig.

Filmen får därför ett gott betyg och har ni inte sett den så kan jag rekomendera den.

Tack för idag, slut för idag.

Eder Belgarion

web page hit counter